CZYTASZ ARTYKUŁ

Jakie funkcje kryją się w Google Moja Firma?

W okresie oczekiwania na list aktywacyjny nie mamy pełnego dostępu do funkcji, jakie oferujemy nam Google - jednakże jest to odpowiedni czas na to, by zapoznać się z tym co możemy zrobić i co konkretnie kryje się wśród tych opcji.

W tym artykule przejrzymy jakie funkcje kryją się za poszczególnymi zakładkami. Sprawa wydaje się być banalna, jednak z doświadczenia wiem, że są osoby, które potrafią się zniechęcić gdy pierwszy raz ujrzą taki widok. Tym bardziej, jeżeli ktoś nie ma czasu na swobodne przeszukiwanie funkcji.

Ten artykuł służy jedynie łatwiejszemu wprowadzeniu w to obszerne narzędzie, także zamiast opisywać całokształt – będę opisywał bezpośrednio zakładki.

Strona Główna – tutaj znajdują się wszystkie najważniejsze informacje oraz przypomnienia. Google w inteligentny sposób przypomina nam o dokonaniu wielu czynności – i dzieje się to właśnie za sprawą strony głównej. Także mimo sporej ilości informacji, warto jej poświęć trochę czasu i przeanalizować zawarte tutaj informację.

Wpisy – zakładka ta umożliwia nam pisanie niedługich informacji odnośnie działalności swojej firmy czy innych spraw jej dotyczących. Najnowsze wpisy wyświetlają się przy wynikach naszej firmy w Google i zdecydowanie pomagają pozyskać nowych klientów. Ciekawe wpisy w połączeniu z dobrą grafiką i dobrze przygotowanym profilem firmy z pewnością zatrzyma na dłużej czytelnika.

Informacje – zakładka ta umożliwia wgląd oraz edycję danych firmy, możemy tutaj zmienić wszelkie podawane przy rejestracji dane oraz wiele innych – jak na przykład dodać produkty lub usługi (ale do tego przejdziemy zaraz).

Statystyki – Ta zakładka jest niezwykle ważna. Tutaj znajdują się wszelkie statystyki, jakie dotyczą naszej firmy w Internecie. Możemy sprawdzić np. jakich haseł najczęściej używają internauci żeby znaleźć Twoją firmę, ile osób trafiło do naszej strony szukając po danych firmy czy też ile osób trafiło na naszą firmę szukając po kategorii w obrębie której funkcjonuje nasza działalność – którą to w poprzednim artykule określaliśmy. Dlatego tak ważnej jest, aby wszystko było dobrze dopracowane. Inaczej klienci będą znajdowali inne firmy zamiast naszej.

Opinie – Jak sama nazwa wskazuje, miejsce to służy do zarządzania opiniami. Pozytywne opinie są bardzo pożądane, chociażby przy wyborze restauracji są jednym z głównych czynników decydujących gdzie zjemy posiłek. Dużo pozytywnych ocen i opinii z pewnością zwiększa wiarygodność oraz jakość Twojej firmy. Przy tym należy pamiętać, że wiele firm korzysta z nieczystych technik i kupuje sobie pozytywne opinie lub prosi znajomych nie związanych z firmą o takowe. Nie trudno jednak rozróżnić prawdziwe wpisy od tych wymyślonych, a taka firma od razu spadnie w oczach internautów. Dlatego nie warto decydować się na takie praktyki – lepiej pokazać klientom jakość swojej firmy i po wykonanym zleceniu poprosić o wystawienie opinii. Wprawdzie takich opinii może być mniej niż tych wymyślonych, jednak na pewno ich wartość będzie zdecydowanie wyższa (biorąc pod uwagę chociażby zaangażowanie zadowolonego klienta i szczegółowy opis etapów zlecenia a pisaną na szybko opinią w stylu „Polecam w 100% szybko sprawnie i profesjonalnie!”. Czyż nie mam racji?

Czat – Google udostępniło możliwość szybkiego kontaktu z klientami, za pomocą czatu. W zasadzie wiadomości odbieramy na swoim telefonie – ale bez obawy o ujawnienie numeru telefonu, z którego chcemy na takie wiadomości odpowiadać. Bardzo przydatna funkcja z racji, że w tych czasach aby pozyskać klienta liczy się czas reakcji. Im dłuższy, tym mniejsza szansa na powodzenie.

Zdjęcia – Zakładka ta odpowiedzialna jest za zarządzanie treściami multimedialnymi – możemy dodać logo firmy, okładkę (zdjęcie wyświetlane w wizytówce), film przedstawiający Twoją firmę oraz ogólnie ujmując dowolne ilości zdjęć oraz wideo. Pamiętajmy, że czytelnicy lubią oglądać zdjęcia. A jeżeli dana firma ma sporo zdjęć – to ponownie zwiększa jej wiarygodność a to przekłada się na nasze zaufanie i ewentualną chęć skorzystania z usług. Jeżeli mamy do wyboru dwie firmy, które zajmują się Car Detailingiem i jedna z nich będzie miała pięknie opisany profil, wiele zdjęć na których będzie przedstawiała zespół, sprzęt, produkty z których korzystają oraz portfolio lśniących super samochodów –  a druga będzie miała jedynie pusty profil z adresem i numerem telefonu to wybór jest tak oczywisty, że nawet nie muszę go tłumaczyć. Sam/a najlepiej wiesz, że wybrał/abyś tą pierwszą opcję. Ponieważ ludzie kupują oczami – a tyczy się to wszystkiego.

Produkty/Usługi – Tutaj możemy umieścić swoje produkty oraz usługi. Dodatkowo możemy dodać również cennik naszych usług czy produktów. Zaprezentuj swoją ofertę aby klienci już na początku wiedzieli co u Ciebie znajdą.

Witryna – tutaj możemy utworzyć prostą wizytówkę zawierającą wszelkie dane z naszego profilu. Zdjęcia, opinie, mapę i inne. Generalnie mamy takie czasy, że posiadając własny biznes należy zadbać o pozycję firmy w Internecie – żeby to zrobić, należy zdecydować się na profesjonalną stronę internetową i nie tracić więcej klientów. Pamiętaj, że jeżeli Twoja firma nie ma swojej wizytówki – cały czas traci potencjalnych klientów. Zastanów się, ile mógłbyś zarobić przez ten czas – jak nie miałeś swojej strony i gdzie poszli wszyscy Ci klienci, którzy mogli zatrzymać się u Ciebie? To bardzo proste. Google dostarczyło im wyniki w formie profesjonalnych stron, które zatrzymały ich spojrzenia i wywołały pozytywne emocje – a do tego usługa, której szukają. Po co mają szukać dalej skoro znaleźli już to co chcieli?

A gdyby to Twoja strona ukazała im to czego szukają?
Skontaktuj się z nami i porozmawiajmy o Twojej stronie internetowej.

Potrzebujesz niezawodną stronę internetową ale nie wiesz od czego zacząć?

Skontaktuj się z nami a pomożemy Ci zadbać o Twój wizerunek w sieci!

Czujesz się niepewnie? Nie przejmuj się, nie tylko projektujemy niezawodne strony internetowe ale również chętnie doradzamy i objaśniamy w kwestiach funkcjonowania i utrzymania witryny.